Senatul a adoptat, miercuri, în plen, proiectul care vizează limitarea publicităţii audiovizuale pentru jocurile de noroc şi pentru pariurile sportive.
Senatorii au votat pentru permiterea reclamelor între orele 23,00 şi 6,00, iar reclamele outdoor nu pot depăşi 30 de metri pătraţi. S-au înregistrat 80 de voturi “pentru” şi două abţineri.
Amendamentele propuse de liberali, precum cel care permite, în intervalul orar 6,00 – 23,00, “inserturile grafice ale mărcii, siglei sau altui simbol prin care se poate identifica titularul mărcii”, însoţite de mesajul “Fii responsabil” şi de interdicţia participării la jocurile de noroc a persoanelor sub 18 ani, au fost adoptate.
Un alt amendament adoptat prevede că “formele de publicitate exterioară sunt permise dacă dimensiunile materialelor publicitare nu depăşesc, în mod individual, o suprafaţă de 30 de metri pătraţi” şi nu promovează premii în bani sau bunuri materiale, informează Agerpres.
A fost admis, de asemenea, un amendament propus de senatorul UDMR Turos Lorand, care prevede “interzicerea oricărei forme de comunicare comercială audiovizuală pentru activităţile de jocuri de noroc, reglementare potrivit art. 10 alin. 1 din OUG nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja activităţile de jocuri de noroc şi pariuri sportive”.